Saturday 25 May 2013

kenapa menangis?

kenapa menangis? kenapa menangis kalau hati tak pernah ikhlas menerima. menangis lah bukan kerana perasaan, tetapi menangis lah kerana hati, kerana dari hati lah terlahirnya perasaan yang sebenar benar ikhlas. ok dah, bile ntah aku pandai nak tulis benda benda mcm ni. tak reti aihh. menangis? hmm. kata org, Allah kurniakan air mata itu sebagai penghapus kesedihan. bila hati sedang sakit, merana siram lah sakit itu dgn air mata. air mata bukan lah satu tanda kita sedang bersedih, boleh jadi air mata itu satu tanda. kegembiraan..aku salah sorang manusia yg sgt rapat dgn air mata. kalau nk berlakon tu boleh la panggil, dua saat je, boleh mengalir dah. kau tolong tengking kuat kuat je, kompem aku nangis. tak tau lah kenapa, manja ke, or telampau sensitif. but, tu dulu. bila dah terlampau sakit, terlalu banyak dugaan, hati boleh jd keras, tabah, kebal, and sewaktu dgn nya. tu lah di panggil pengalaman mematangkan kita, dugaan bukan pematah semangat, tetapi penguat semangat. aku bersyukur di uji dgn pelbagai dugaan. itu membuat kan aku bertambah dkt dgn sang Pencipta Allah Maha Agung. aku bersyukur, dgn setiap manusia yg aku kenal. ada yg menjadi contoh, ada yg menjadi pengajaran. maka, jgn lah merasa diri lemah dgn air mata, di sebalik luka dan sakit itu, tersimpan seribu satu hadiah dan ganjaran yang tidak ternilai harganya. Allah punya rahsia tersembunyi, jgn pernah hilang keyakinan dgn rahmatNya..

PencariCintaHakiki




No comments:

Post a Comment